Login
💚 Welkom
Bloemist maar nog geen klant?
Geen bloemist maar wel fan van mooie bloemen? www.lokalerflorist.de
Login
mobile-menu
Werken bij banner illustrator
Gepubliceerd op 01-11-2022
Auteur: Mark Pakvis
Joost multi upload

Werken bij Heyl

Hoi! Ik ben Joost Mens, woon in Rijnsburg, getrouwd met Renate en we hebben 3 kinderen. Sinds eind 2018 ben ik werkzaam bij Kyria 4 Floristen BV, dat onderdeel is van Heyl.

Kyria is als zelfstandig bedrijf opgezet, omdat de doelstellingen afwijken van de bloemenhandel. Kyria heeft als doel om de bloemist te ondersteunen op het gebied van digitalisering. Hiervoor hebben we een aantal producten ontwikkeld. Zo willen we de bloemist helpen bij het afrekenen, schrijven van rekeningen, maar ook online bestellen en betalen.

Hiervoor hebben we twee producten ontwikkeld: ten eerste een digitaal kassasysteem. Zowel de hardware, als de software. Ten tweede een online platform waar bloemisten zich kunnen aansluiten en een eigen online shop kunnen openen.

Het digitale kassasysteem is iets dat de klant dagelijks gebruikt en ook dagelijks nodig heeft. De bloemist kan via dit systeem veel administratieve taken eenvoudiger en sneller uitvoeren, waardoor zij tijd overhoudt om met bloemen en klanten bezig te zijn! Momenteel zijn er zo’n 75 bloemisten die ons kassasysteem gebruiken.

“We hebben dit met onze eigen collega’s gebouwd, onderhouden en door ontwikkeld voor onze duitse bloemisten.”

Toen we voor het eerst te maken kregen met corona, hebben we besloten om de bloemist nog actiever digitaal te ondersteunen, door zelf een platform op te zetten: Lokaler Florist. We hebben dit met onze eigen collega’s gebouwd, onderhouden en door ontwikkeld. We zorgen voor een online systeem dat elke zelfstandige bloemist eenvoudig kan gebruiken, zonder dat zij over complexe digitale kennis hoeft te hebben. Wij houden de shops up-to-date om de bloemist in haar dagelijkse werk te ontlasten. Zo hebben we ervoor gezorgd dat bij elke gerealiseerde order, automatisch een factuur wordt verstuurd naar de klant. Ook houden we de klant tijdens het orderproces op de hoogte. Iets dat bijna uniek is, omdat veel online bloemenshops dit niet doen. Inmiddels is ook Melanie (klantenservice) betrokken bij de dagelijkse werkzaamheden en support van Lokaler Florist en helpt Geeta (klantenservice) met het nabellen van bloemisten. Ze schrijft wekelijks een blog om te informeren, inspireren en Google te helpen ons beter te vinden. Op moment van schrijven hebben we meer dan 270 bloemisten die hun eigen webshop hebben via ons platform. Velen zijn klant bij Heyl, maar er zijn bloemisten uit heel Duitsland bij!

Ik krijg veel energie van de manier waarop wij als bedrijf de bloemist bedienen en de toegevoegde waarde die veel verder gaat dan het leveren van bloemen alleen. Toen ik binnenkwam, was mijn Duits verre van optimaal. Ik heb hier snel stappen in moeten maken om volwaardig in gesprek te kunnen met klanten en potentiële klanten. Er is binnen Heyl veel ruimte om te leren en te ontwikkelen. Dat gaat met vallen en opstaan, maar samen hebben we hetzelfde doel en samen kunnen we mooie dingen doen!

Ben je enthousiast geworden van het verhaal van Joost en zou je ons team graag willen versterken? Bekijk dan hier onze vacatures!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuws en ontwikkelingen van Blumengroßhandel Heyl