Ons werkproces
Lees hier hoe wij te werk gaan!
Inkopen van de producten
Dankzij alle data die we hebben verzameld de afgelopen jaren, de ervaring van onze inkopers en het in de gaten houden van het aanbod en de trends kunnen wij gericht inkopen doen. We weten daarmee nog voordat de bloemen gesneden worden al wat er gekocht gaat worden. Zo proberen wij te voldoen aan de behoefte van de bloemist die vaak zo laat als mogelijk wil bestellen en zo snel als mogelijk geleverd wil krijgen. Door aan de hand van prognoses ons aanbod vers van de kwekerijen te halen, verkorten we de doorlooptijd. Zowel tussen bestellen en leveren, zodat de bloemist niet onnodig vooruit hoeft te denken en daarmee een groter voorraad risico heeft. Dit verkort ook het fysieke proces tussen “snij” en “vaas”. En natuurlijk als de klant reeds een (voor)bestelling heeft gedaan, nemen we deze mee in onze inkoop van producten. Hoe de prognose tot stand komt, is een mix van data en kennis. Naast de producten die direct van de kwekerijen geleverd worden, start met de dag met inkopen op de klokken van het veilinghuis Royal Flora Holland.
Het verwerken van de ingekochte producten
Na binnenkomst, worden er ook foto’s gemaakt
De orders worden samengesteld
Transport
Levering
Bestelling gelevered
Het is belangrijk dat de bloemist zelf de geleverde bestelling controleert. Meer informatie hierover vindt u hier. Alles in orde? Dan kan de bloemist aan de slag om prachtige creaties te maken voor de eindconsument. Is een bestelling niet naar tevredenheid geleverd? Dan is het belangrijk dat er contact met ons wordt opgenomen. Dit kan gedaan worden via de digitale afleverbon, fax of bij nood telefonisch.
Retour
Nadat de bestelling is uitgepakt blijven de lege verpakkingen over. Wij ontvangen deze graag, samen met onze kratten, retour. Wij hergebruiken of recyclen deze materialen. Lees hier meer over wat u mag en moet aanbieden voor retour.
Retour van (foutief) product
Wanneer een bloemist producten naar ons wil terugsturen, dient hij of zij contact op te nemen met de klantenservice. Meer informatie over retour zendingen vindt u hier. Als er een deel van de levering ontbreekt of juist een teveel geleverd heeft gekregen dient dit gemeld te worden bij de klantenservice. Zij zullen helpen om alles bij te sturen en de bloemist tegemoet komen.
Factuur
Heeft u een vraag? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Bekijk onze contactpagina voor de juiste persoon.