De kansen van digitalisering voor bloemisten
Tips en Tricks van Lucas Jansen van Floweracademy.NL
In de snel veranderende wereld van vandaag is digitalisering niet langer een keuze, maar een must voor de bloemist die wil blijven groeien. Van de dagelijkse bedrijfsvoering tot de manier waarop we bloemen verkopen en inkopen, de technologische vooruitgangen bieden ongekende kansen voor ondernemers in de bloemenbranche. In ons nieuwe blog vertellen we u hoe u als bloemist kunt profiteren van de digitale revolutie. Ontdek hoe u op verschillende manieren uw bloemenwinkel niet alleen efficiënter maakt, maar ook online versterkt om nieuwe klanten te bereiken en uw bedrijf te laten bloeien.
De bloemenwinkel van de toekomst
Digitalisering is in ons dagelijks leven al ver doorgevoerd, niet alleen privé maar ook in de bloemenwinkel. De tijd van bonnetjes, faxen, telefoontjes en handgeschreven boekhouding ligt al bijna achter ons. Zie ook ons nieuwsitem over XRechnung. Bloemen en planten inkopen gaat anders dan vroeger en verkopen is een consumentgerichte bezigheid waarbij een steeds grotere rol is weggelegd voor sociale media, marketing en beleving creëren. Ook de wijze waarop consumenten betalen is veranderd: minder cash en meer elektronisch, met alle koppelingsmogelijkheden van dien.
Digitalisering: meegaan of niet?
Wie bij het oude, traditionele blijft, heeft zijn langste tijd gehad. Wie meegaat in de huidige digitalisering, ontdekt ongekende mogelijkheden. Het is zaak bij te blijven of beter nog: voorop te lopen. Modern ondernemen heeft een extra dimensie. Op creatief vlak blijft voor de bloemist veel hetzelfde: zij maakt bloemwerk met steeds meer nadruk op onderscheiden. Voor het overige wordt alles anders.
Kijken we specifiek naar de bloemenbranche, dan is de digitalisering de laatste jaren in een stroomversnelling geraakt. Keten breed wordt er zowel aan inkoop- als verkoopkant met webshops gewerkt. Zo is de webshop van Heyl een van de meest gebruikersvriendelijke in de sierteeltsector met veel informatie over product, zoals ook deze blogs. Steeds meer bloemisten werken inmiddels ook zelf met een webshop om naast klanten die fysiek in de winkel kopen, ook een andere consumenten doelgroep te kunnen bedienen die meer online actief is.
Lokaler Florist
Met Lokaler Florist gaat u mee in de digitalisering en maakt u uw bloemenwinkel sterker. Lokaler Florist is hét platform dat de lokale bloemist online op de kaart zet. Bied klanten de mogelijkheid om 24/7 bij u te bestellen via een eigen webshop, zo bent u ook online bereikbaar en mist u nooit meer een bestelling.
Uw eigen online webshop
Uw eigen webshop bij Lokaler Florist is onderhoudsvrij en eenvoudig in gebruik. Daarbij is het volledig aanpasbaar aan uw stijl en aanbod. Met een online webshop vergroot u uw bereik, zonder tussenpersonen. Laat klanten lokaal een uniek boeket bestellen dat uw vakmanschap weerspiegelt. Benieuwd naar welke voordelen het platform u nog meer biedt? Bekijk de website van Lokaler Florist.
Uw eigen kassasysteem
Lokaler Florist biedt u ook kassasystemen aan. Dit maakt uw dagelijkse werkzaamheden eenvoudige. Het is een gebruiksvriendelijk kassasysteem met vele handige functies dat voldoet aan wettelijke eisen, zoals GoBD, en kan op verschillende apparaten worden gebruikt. Belangrijke functies zijn onder andere verkoopstatistieken, automatische facturering en voucherbeheer. Het kassasysteem helpt bloemisten hun bedrijfsvoering te vereenvoudigen met persoonlijke ondersteuning en regelmatige updates over wetgeving. Het systeem is ontworpen om uw administratieve lasten te verminderen en waardevolle inzichten in de bedrijfsresultaten te bieden. Wilt u hier meer informatie over dan kunt u dat vinden op deze pagina van Lokaler Florist.
Word partner van Lokaler Florist en bied klanten altijd toegang tot uw prachtige creaties!