Login
💚 Welkom
Bloemist maar nog geen klant?
Geen bloemist maar wel fan van mooie bloemen? www.lokalerflorist.de
Login
mobile-menu
Auteur: Lucas

Marketing voor bloemisten

Tips en Tricks van Lucas Jansen van Floweracademy.NL

Als bloemist ben je een ondernemer met verschillende vaardigheden. Het onmisbare, creatieve deel is wat je het meeste aanspreekt als bloemist. Dan zijn er natuurlijk de commerciële vaardigheden die een rol spelen bij het al dan niet winstgevend zijn van een bloemenwinkel. En natuurlijk speelt marketing hierin een steeds belangrijkere rol. In de hele bloemenketen lijkt dit soms een toverwoord, maar uiteindelijk is het heel belangrijk om ook voor een bloemenwinkel een marketingplan te hebben of te maken om daar betere zaken uit te halen. Het is heel belangrijk om de consument te kennen of soms een onderzoek te doen. In feite kan dit al dagelijks worden gedaan in de bloemenwinkel door met de klanten te praten en te weten wat ze willen en waarom. Het is ook aan te raden om trends te volgen op het gebied van mode, interieur of in het algemeen. Wanneer je de consument of je klant beter kent, is het invullen van de marketingmix met de bekende P's een leuke oefening om regelmatig bij stil te staan om ervoor te zorgen dat het blijft voldoen aan de behoeften van je klanten: product, prijs, promotie, plaats (locatie), presentatie en personeel. Ook bij WK. Heyl zijn verschillende mensen bezig met marketing om u als bloemist steeds beter van dienst te kunnen zijn en aan uw wensen te kunnen voldoen. Het is een wisselwerking tussen de leverancier Heyl en u als bloemist die bijzonder succesvol kan zijn. Het is echter belangrijk om de theorie in concrete plannen om te zetten. De slogan: Marketing, eerst denken, dan doen! is dan heel toepasselijk.

Marketing bloemisten
Gepubliceerd op 15-08-2023, Laatste aanpassing 19-09-2024
Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuws en ontwikkelingen van Blumengroßhandel Heyl